Aankomst in Brno

We kwamen in de avond aan. Gelukkig deed min huisgenootje open. We hebben een fles pfannebecker opengetrokken en de halve nacht door gepraat. Het aparttement is prachtig. Ik dacht op de foto’s dat de bedden heel klein waren maar de kamers zijn gewoon heel groot en heel hoog. Jochem en ik zijn twee keer naar de Ikea gereden dus mijn kamer kan in het reclame boekje van de ikea.
De stad lijkt wel een beetje Weens met grote statig gebouwen. Het is heel schoon en voelt veilig. Afgelopen dagen was het weer zonnig en kon ik lekker shorts aan.
De avond voordat Jochem vertrok hebben we super geweldig gegeten bij Koishi wat vorig jaar het beste restaurant van Brno was. Het eten was helemaal geweldig. Goede sushi voor, als hoofd had ik forel met mozzarella en verschillende sausjes. Heel lekker! En mijn toetje was met cheesecake en rood fruit. Ik ben niet zo van zoet maar het was echt super lekker zuur.
Een goed afscheidsaandenken dus.
Zaterdag ben ik naar een meer geweest en hebben we met een boot gevaren naar een kasteel. Het kasteel hebben ze ooit proberen om te toveren tot uni campus. Niet gelukt maar tof idee…. Kasteelfeestjes
Ipv saaie tours verkochten ze worsten en bier in het kasteel. Haha cultureel verschil.
Zondag hebben we gechill’d en dat was heerlijk met het goede weer. We hebben met 5 man van de studie bij ons gegeten en later kwamen er nog een paar voor een drankje. Vanmorgen begon de introductie wat vooral administratie was. We krijgen nog een czech course dus dat is cool en super handig. In de wijk waar wij met vier dames wonen spreken veel mensen wel wat Engels. Het is een hippe wijk à la Oud West waar mensen wonen, werken en uitgaan. De koffietentjes zijn een beetje rauw hipsterachtig. Ik denk dat het een beetje Berlijngevoel geeft. We lopen zo het centrum in.

Toedels

Plaatjes van waar ik woon

IMG_0004.JPG

IMG_0020.JPG

IMG_0018.JPG

IMG_0017.JPG

Plaatjes van wat ik heb gedaan

IMG_0031.JPG

IMG_0033.JPG

IMG_0030.JPG

IMG_0032.JPG

IMG_0029.JPG

IMG_0026.JPG

IMG_0027.JPG

IMG_0028.JPG

IMG_0024.JPG

IMG_0027-0.JPG

IMG_0025.JPG

IMG_0026-0.JPG

IMG_0023.JPG

<a href="https://riannekeeler.files.wordpress.com/2014/09/img_0024-0.

2 Reacties op “Aankomst in Brno

  1. Jaa foto’s! Ziet er goed uit, ik heb nu al zin om langs te komen! En zie ik daar nou dat je aan het bier zat? En wat is dat onbestemde bruine torentje op een bordje?

Geef een reactie

